my secret view

 photo 627201q5jaigt1eg.gif

Saturday 30 March 2013

TiGa SaHaBAt ~





Pada suatu petang yang cerah indah lagi permai, tiba je mendung..hujan lebat gila...lebat sungguh...kira lebat r.. SO ada la 3 orang remaja tetapi kanak-kanak lagi....berteduh di sebuah pondok tetapi bUs stOp....dalam sepuluh minit tiga saat datanglah seorang pakcik yang nampak muda kacak, kira handsome r tapi dah bertongkat....mereka saling jeling menjeling antara satu sama lain...

tiga sekawan tersebut membuat halaqah dan berbincang sesuatu yang penting dalam hidup mereka....(@#@^&%()*+) begitulah perbincangan mereka....selesai sahaja..salah seorang darpadai mereka bertiga pergilah menemui pakcik tersebut.. remaja tersebut yang hanya di kenali dengan panggilan glamour "bedah"...

'pakcik kami sebenarnye ada cerita untuk pakcik sementara menunggu hujan berenti tidaklah bosan sangat'. ujar bedah sambil membetulkan tudungnya yang di tiup ribut itu.
'boleh je nak...lagi pun pakcik ney xad mp3 O mp4....'..jelas pakcik dengan nada yang cukup menyayat hati dan keluarlah lagu ibu meruaku ketika babak tersebut.....
(ish apa kena pulak  mp3 n mp4 pakcik ney..buang tabiat ke??)...bicaralah salah satu organ dalam badan bedah...

kemudian datanglah dua orang lagi dekat dengan pakcik tersebut setelah dilambai bedah ....

'pakcik..pakcik  kalau nak dengar cerita kami ada syarat tau..' kata kawan bedah tikah name diberi...
'begitu pulak..baiklah apa syaratnye nak????' ask pakcik itu...
'syarat pertama ialah pakcik kena percaya dengan cerita kami kalau tidak pakcik akan jadi kuli kami selamanya'.. ujar zaty dengan gaya anakku sazali.....
'ok...kedua??'..tnya pakcik tersebut ...
'cukup lah satu syarat pakcik kata bedah (melampau betul oarang tua ney bnyak cakap pulak)....
"ok lah saya akan mula bercerita dahulu.' begini ceritanya....dengar betul2 ya......

BEDAH
pakcik tahu tak masa ibu saya mengandungkan saya....ibu saya bahagia sangat..tetapi bila saat nak melahirkan saya tidak ada siapa dirumah melainkan ibu saya dan saya...saya kesian melihat ibu sya...lalu saya keluar dari perut ibu saya coz nak g panggil bidan....selepas 5jam kemudian sya dilahirkan dengan selamat oleh bidan tersebut...
pak cik percaya tak????....

'percaya nak...' (apa lagi ketawa sakan la diorang leyh perkena orang tua tuh)

TIKAH
sya lak pakcik....dulu neyh saya pergi memburu rusa di hutan belakang rumah saya, saya berjalan tanpa sedar yang saya sudah sesat.....sampai malam...jadi saya tidak nampak jalan pulang...pakcik tahu apa saya buat???...saya terpaksa pulang ke rumah ambil lampu suluh....nasib baik ada lampu suluh tu..kalau tidak sampai ari ney sesat lagi sya rasa......amacam pakcik percaya atau tidak????...

'percaya nak....'(ketawa lagi mereka)

ZATY
baik lah terima kasih kepada sahabat sekalian, tibalah giliran saya...pakcik...pada suatu malam yang indah..saya menonton bola...kedah lawan kelantan....tengah khusyuk tengok...tiba-tiba saya terdengar ayam dalam reban saya meracau2...saya pun bawa senapang turun tengok..pak cik tahu apa yang saya nampak???..harimau pakcik... apa yang sya mampu buat saya buang senapang tersebut ke tanah dan meluru ke harimau tersebut tanpa segan silu memulas kepala harimau tersebut...mampuih pak cik...caya ker pakcik????

percaya nak.....(hahahaha)

PAKCIK
seronok betol pakcik tengok kamu bertiga...biar pakcik pula yang cerita...syarat yang sama kalau tak percaya jadi kuli pakcik seumur hidup..setuju????..(mesti setujunyer)
begini ceritanya...pada masa dahulu..sebelum pak cik dapat anak perempuan yang bernama azani sekarang...
pakcik ada menanam sepohon pokok...sampai suatu masa pokok tersebut besar dan ada tiga biji buah....kemudian  isteri pakcik teringin nak makan buah tersebut lalu, pakcik panjat tiga hari nak ambil buah tersebut...apabila pakcik turun pada hari keempat...pak cik belah buah tersebut di depan isteri pakcik....tiga biji pakcik belah..keluar tiga orang budak...
pak cik jadi kan mereka sebagai hamba O kuli pakcik..tetapi mereka hilang...pak cik keluar mencari mereka la neyh...
rupa-rupa nye kamu bertiga la kuli pakcik...percaya tak pada cerita pakcik ney????

(bedah,tikah,zaty)..percaya pakcik.....
apa lagi jom la ikut pak cik balik....korangkan kuli pakcik...hujan pon dah berenti ni...ujar pakcik tersebut...
(mengaku jadi kuli tak mengaku pon jadi kuli)..hahahaha...

PENGAJARAN
*JANGAN SUKA PERMAIN ORANG...TERUTAMA SEKALI JANGAN SANGAT SUKA BERCAKAP BOHOHG @LAST MAKAN DIRI SENDIRI....*....
SELAMAT MEMBACA & BERAMAL YE SAHABAT2....
ASSALAMMUALAIKUM

No comments:

Post a Comment